Europoint - radio

Europoint klopte aan bij best_advice voor de mediaplanning en creatie van hun nieuwe radiocampagne. Europoint koos voor het eerst om aanwezig te zijn op radio en zocht een partner die hen kon adviseren en begeleiden met de ontwikkeling van een efficiënte radiocampagne.


Contactpersoon: Olivier Vantomme


Aanpak

We positioneerden Europoint als een multibrand store met een zeer gevarieerd aanbod. Voor elke gelegenheid kan je er terecht.

1. Sonic Brand

​Europoint kreeg een catchy en herkenbaar auditief logo met eigen gecomponeerde audio. Het logo wordt aangepast in functie van seizoen/thema/aanbod zonder aan herkenbaarheid in te boeten



2. Radiospots

We creëerden verschillende radiospots binnen een vaste format en telkens met het auditief logo als afsluiter


Resultaten

De reacties op de radiospot zijn unaniem lovend. 

Europoint slaagde er in de eerste maanden van de campagne in om zichzelf op de kaart te zetten bij een nieuw publiek.

Bezoekers verwijzen naar de radiospots en vragen expliciet naar de acties binnen de spot.

Ook in het najaar van 2023 volgen nieuwe radiocampagnes.