Europoint - radio
Europoint klopte aan bij best_advice voor de mediaplanning en creatie van hun nieuwe radiocampagne. Europoint koos voor het eerst om aanwezig te zijn op radio en zocht een partner die hen kon adviseren en begeleiden met de ontwikkeling van een efficiënte radiocampagne.
Contactpersoon: Olivier Vantomme
Aanpak
We positioneerden Europoint als een multibrand store met een zeer gevarieerd aanbod. Voor elke gelegenheid kan je er terecht.
1. Sonic Brand
Europoint kreeg een catchy en herkenbaar auditief logo met eigen gecomponeerde audio. Het logo wordt aangepast in functie van seizoen/thema/aanbod zonder aan herkenbaarheid in te boeten
2. Radiospots
We creëerden verschillende radiospots binnen een vaste format en telkens met het auditief logo als afsluiter
Resultaten
De reacties op de radiospot zijn unaniem lovend.
Europoint slaagde er in de eerste maanden van de campagne in om zichzelf op de kaart te zetten bij een nieuw publiek.
Bezoekers verwijzen naar de radiospots en vragen expliciet naar de acties binnen de spot.
Ook in het najaar van 2023 volgen nieuwe radiocampagnes.