Greenpeace Belgium
Greenpeace Belgium klopte bij ons aan met de vraag een communicatiestrategie te ontwikkelen gericht naar erflaters.
Concreet de doelgroep van 50 plussers warm maken om een (deel van) hun erfenis
na te laten aan een goed doel en – in concreto- Greenpeace top of mind te krijgen
als het moment zich voordoet.
Contactpersoon:
Bruno De Pauw
Aanpak:
1. Marktonderzoek
In samenwerking met Bureau50 werd een marktonderzoek opgezet dat een antwoord moest bieden op:
- Wat is de link tussen Greenpeace en de houding van de hedendaagse 50+-er?
- Is de communicatie van Greenpeace relevant voor een 50+-er?
- Wat kan er gedaan worden om ze 50+proof te maken?
- Hoe kan je boomers warm maken voor Greenpeace en ambassadeurs maken van het merk?
2. Mediaplanning
Op basis van de gegevens uit het marktonderzoek en rekening houdend met de gewenste positionering,
werkte best_advice een mediaplan uit op TV. De spots waren te zien als een Boodschap van Algemeen Nut op Eén en Canvas.
Resultaten:
De campagnes werden een groot succes.
Zowel in 2020, 2021 en 2022 was er een stijging aan inkomsten uit giften en legaten.
Ook in de toekomst worden nog vervolgcampagnes voorzien.