Meubili - radiocampagne

 In de zomer van 2020 kon er niet of weinig gereisd werden omwille van het coronavirus. Bovendien werd er door Magie De Block duidelijk opgeroepen om allemaal "in ons kot" te blijven. We sugereerden Meubili om een radiocampagne te proberen, het ideale medium om naamsbekendheid en ook traffic naar de winkel te genereren. Het winkelen in "bubbels" creëerde bovendien een opportuniteit tot een meer persoonlijk salesgesprek.


Contactpersoon: Michel Van Weehaeghe


Aanpak


Lancering Meubili op radio: 
"Blijf in uw hof!"

b_ad werkte een mediaplan uit met Radio2 West-Vlaanderen als leading zender. 

In de spot riepen we de luisteraars op om "in hun hof" te blijven.

Nu er geen mogelijkheid was tot verre reizen en je thuis moest blijven, was dit het uitgelezen moment om te investeren in je eigen tuin.

De bijhorende slogan "Blijf in uw hof" was een evidentie en mét succes!



Vervolgcampagnes

Ook in de jaren nadien werd er ingezet op radio. De rode draad in de spots is genieten. 

Als herkenbare radiostem wordt er gewerkt met Herbert Flack die de rode draad vormt doorheen de verschillende campagnes.


Resultaten

Er is een match tussen Meubili en Radio. Dankzij de radiospotjes werd Meubili in de hele provincie West-Vlaanderen op de kaart gezet.

In het najaar van 2023 wordt een extra showroom in Knokke bijgebouwd want ook na corona blijft het altijd genieten in je eigen tuin.